معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زیبایی است

معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زیبایی است

مطالب درباره زیبایی پوست و مو

  • ۰
  • ۰

آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مردانه معمول (MPB) مشکلی است که مردان را گرفتار می کند و دلیل اصلی ریزش مو در مردان است. تقریباً 25٪ از مردانی که از طاسی الگوی مرد رنج می برند قبل از 21 سالگی ریزش مو را شروع می کنند. ریزش مو و طاسی نیز در خانم ها رخ می دهد. ریزش شدید مو در زنان منجر به از بین رفتن عزت نفس می شود زیرا شروع به احساس عدم توجه می کنند. اکثر شرکت های پزشکی نتوانند ریزش موی زن را یک مشکل واقعی تشخیص دهند و فقط روی همتایان مرد خود تمرکز کنند.

راه اصلی درمان ریزش مو با تشخیص مشکل در پشت آن است. درمان مو ، قرص ، درمان و محصولات فقط در سطح سطح کمک می کند. مشکل واقعی بسیار عمیق تر است و شامل تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی برای درمان است. ریزش مو یک مشکل پریشانی و در عین حال متداول است که اغلب درمان نمی شود.


یکی از مهمترین دلایل ریزش مو عدم خواب است. در دنیای پر سرعت امروز ، خواب ثانویه به کار می رسد و اغلب مورد غفلت قرار می گیرد. استرس شایع است و غالباً جای خود را به بی خوابی می دهد ، یک اختلال بسیار جدی که در صورت عدم درمان ممکن است کشنده باشد. اکنون بین متخصصان برجسته مو ارتباطی بین کمبود خواب و ریزش مو برقرار شده است.

خواب برای بدن ما ضروری است. بدن خود را با الکترولیت شارژ می کند و انرژی خود را در شب دوباره می بخشد. اگر این زمان کوتاه شود ، سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می شود. بدن ضعیف می شود. در نتیجه ، قادر به جذب مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن نیست. از این دو مشکل بوجود می آید. در مرحله اول ، سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها آسیب پذیر می شود. این بیماری ها بدن را تضعیف می کند و دفاع بدن را مختل می کند. عوارض جانبی این بیماری ها شامل ریزش مو است. ثانیا سیستم ایمنی بدن به دلیل کمبود مواد مغذی ضعیف می شود. در نتیجه ، ریشه های مو نیز ضعیف می شوند و موها خیلی راحت از بین می روند. اگر این کار برای ادامه کار باقی بماند منجر به طاسی می شود. و از این رو ، ارتباط قوی بین خواب و ریزش مو وجود دارد.

نتایج ریزش مو و کمبود خواب:

از بین رفتن درخشش مو
از دست دادن حجم مو
موهای پخش شده در سراسر پوست سر
خط موی در حال بازگشت
فولیکولهای مو خفته
تنها راه برای غلبه بر این مشکل ، ایجاد تغییر در سبک زندگی است. این شامل یک رژیم غذایی مناسب و خواب خوب شبانه است. پزشکان توصیه می کنند روزانه حداقل هشت ساعت خواب بخورید تا از یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل شود. برای جلوگیری از ریزش مو زودرس ناشی از عادت های نامناسب خواب ، این امر ضروری است.

[بخوانید: 11 راه برای کنترل ریزش مو]

در زیر لیستی از نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند موهای از دست رفته به دلیل بی خوابی را بازیابی کند.

الگوی خواب خود را تنظیم کنید. مهم است که هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و از روال معمول پیروی کنید. کار کردن در شب باعث ریزش مو می شود. مهم است که زمان خواب خود را به حداکثر برسانید و عادات خواب خوبی داشته باشید. رفتن زود به رختخواب خواب خوب را تضمین می کند. از حواس پرتی به خواب خودداری کنید
مهم است که از حواس پرتی در حین و قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید. درست قبل از خوابیدن از تماشای تلویزیون یا کار بر روی لپ تاپ خودداری کنید زیرا چراغ خشن باعث بی خوابی می شود و یکی از خواب ها را سرقت می کند. همچنین گوش دادن به موسیقی با صدای بلند قبل از خواب محرک بی خوابی است. روشنایی خشن یا سیگار کشیدن قبل از خواب خواب فرد را نیز از بین می برد. از اینها باید اجتناب شود.
بالش خود را عوض کنید. یک بالش پنبه موهای شما را به گره ها وصل می کند و احتمال شکستگی را افزایش می دهد. بالش ابریشمی روی مو آسانتر است.
استرس را در زندگی روزمره کاهش دهید. استرس باعث بی خوابی می شود. با ترک سیگار و انجام یوگا استرس را کاهش دهید.
شکستگی مو باید به حداقل برسد. از دم کردن های تنگ یا مسواک زدن موهای خود خودداری کنید. این استرس اضافی روی مو ایجاد می کند.
[بخوانید: سیر برای رشد مو]

نظرات خود را در مورد این پست ، در زیر بگذارید.

مرجع:ثانیکالا

  • ۹۸/۱۰/۱۴
  • سورن امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی