معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زیبایی است

معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زیبایی است

مطالب درباره زیبایی پوست و مو

  • ۰
  • ۰

زندگی با پوست یا حالت مو می تواند برای همه ناراحت کننده باشد. منظورم این است که چه کسی دوست دارد پوست سر خود را پوسته پوسته و دائماً احساس خارش کند؟ اگر این کافی نبود ، شما نیز نسبت به طرحی که به نظر می رسد احساس آگاهی و خجالت می کنید. پسوریازیس و شوره سر شرایط مشابهی دارند ، خوب اگر شوره سر شما وجود دارد ، می توانید به راحتی آرام باشید زیرا این یک وضعیت پزشکی جدی نیست و به راحتی قابل درمان است. با این حال ، پسوریازیس یک بیماری مزمن جدی تر است که مقابله با آن بسیار سخت است و می تواند برای درمان چالش برانگیز باشد. از آنجا که این دو شرط علائم کاملاً مشابهی دارند ، برای رسیدن به درمان صحیح باید بین این دو تمایز قائل شوید. در ادامه بخوانید تا همه چیز درباره Dandruff vs psoriasis را بدانید و بدانید که کدام یک از این موارد را دارید.

چگونه می توان مطمئناً اگر از شوره سر یا پسوریازیس استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید

شوره سر یا پسوریازیس در مو به معنای دویدن به نزدیکترین متخصص پوست با کوچکترین علامت پوست سر پوسته پوسته پوسته شدن نیست ، بنابراین باید شما را درست در مسیرهای خود متوقف کنم. هنوز نیازی به اخم کردن نیست! کاری که شما باید انجام دهید این است که علائم خود را از نزدیک مورد بازرسی قرار دهید تا با اطمینان از داشتن شوره سر و یا پسوریازیس مطمئن باشید.

علائم
پسوریازیس در مقابل شوره سر - علائمPinit
Shutterstock


شوره سر
لکه های خشک روی پوست سر شما
پوسته های پوستی که از پوست سر شما خارج می شوند ، می تواند از کوچک و سفید گرفته تا بزرگ ، روغنی و زرد باشد.
خارش
[بخوانید: 10 داروی خانگی برای رهایی از شوره سر]

پسوریازیس
پسوریازیس در مقابل شوره سر - PsoriasisPinit
Shutterstock

لکه های پوستی خشک که قرمز و در مقیاس های ضخیم و نقره ای پوشیده شده اند. این موارد ممکن است در هر نقطه در پوست سر ، خط مو ، گردن ، اطراف گوش ، آرنج ، کف دست ، پا ، پا یا پشت شما ظاهر شود.
پوستی ترک خورده که ممکن است خونریزی کند.
خارش ، سوزش یا درد.
همچنین می توانید مفاصل متورم و سفت را تجربه کنید.

علل
اگرچه شوره سر و پسوریازیس بسیار شبیه به هم هستند ، اما این دو حالت بسیار متفاوت هستند که توسط عوامل بسیار متفاوت ایجاد می شوند. بنابراین ، بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم ...


[بخوانید: 12 بهترین راه حل خانگی برای بهبود پسوریازیس پوست سر به طور موثر]

شوره سر

برخی محصولات مراقبت از مو مانند شامپو ، رنگ ، اسپری مو ، کرم یا ژل می توانند پوست سر شما را تحریک کرده و منجر به پوسته پوسته شدن ، خارش و قرمزی شوند. به این درماتیت تماسی گفته می شود.
شامپو نکردن موهای خود به طور مرتب می تواند منجر به ایجاد روغن روی پوست سر شما شود که می تواند با پوست شما پوسته پوسته شود.
پسوریازیس در مقابل شوره سر - شوره سرPinit
Shutterstock

معمولاً داشتن نوع پوستی خشک.
به قارچی بنام مالاسزیا آلوده شده و از روغن موجود در پوست سر شما آلوده می شود.
بیش از حد برخی از هورمونهای مردانه. به همین دلیل است که شوره سر در بین مردان شایع تر از زنان است.
داشتن سیستم ایمنی ضعیفی که قادر به مقابله با عفونت ها نیست.
پسوریازیس
در حالی که می توانید علل ایجاد شوره سر را به راحتی مشخص کنید ، همین کار را نمی توان با پسوریازیس انجام داد. گرچه می دانیم که این یک مشکل سیستم ایمنی است ، اما علت دقیق بروز آن هنوز مشخص نیست. با این حال ، ما می دانیم که پسوریازیس چگونه رشد می کند.

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که در آن آنتی بادی ها (منظور بهبود زخم ها یا حمله به عفونت های باکتریایی و ویروسی) شروع به حمله به بافت های سالم می کنند. این منجر به تولید بیش از حد سلولهای سالم پوست می شود. حال ، در شرایط عادی ، پوست مرده به تدریج از قسمت بیرونی ترین لایه پوست شما در قطعات میکروسکوپی خارج می شود. اگر پسوریازیس دارید ، سلولهای پوستی جدید و سالم پیش از آنکه پوست مرده مسن تر ریخته شود ، به سطح می روند. بنابراین ، سلولهای پوستی که روی سطح پوست شما ساخته شده ، ضخیم ، لکه های پوسته پوسته شده و خارش دار و قرمز هستند.

حالا که می دانید چه عواملی باعث ایجاد شوره سر و پسوریازیس می شود ، زمان آن رسیده است که توجه خود را به سمت درمان آنها معطوف کنیم.

رفتار
از آنجا که شوره سر یک بیماری پزشکی جدی نیست ، می توانید آن را با محصولاتی که بدون نسخه یا در داروخانه های محلی در دسترس هستند درمان کنید. با این حال ، پسوریازیس باید توسط متخصص پوست تشخیص داده شود و با داروهای تجویز شده درمان شود.

[بخوانید: بهترین شامپو برای شوره سر پسوریازیس]

شوره سر
به طور معمول ، شوره سر را می توان با یک شامپوی ملایم درمان کرد زیرا این فقط موضوع درمان پوست بیش از حد روغنی یا خیلی خشک پوست سر شماست. اما اگر این به شما کمک نمی کند ، پس باید از شامپوهایی استفاده کنید که بطور خاص تهیه شده اند تا بتوانید شوره سر را کنترل کنید. برخی از مواد تشکیل دهنده مورد نیاز در این شامپو ها عبارتند از:

پسوریازیس در مقابل شوره سر - شوره سرPinit
Shutterstock

قطران زغال سنگ
روی پیریتون
اسید سالیسیلیک
کتوکونازول
سولفید سلنیوم
اگر ترجیح می دهید از داروهای طبیعی استفاده کنید ، روغن درخت چای یک درمان طبیعی عالی برای شوره سر است.

[بخوانید: 38 نکته ساده برای رهایی دائم از شوره سر]

پسوریازیس
درمان پسوریازیس به شدت آن بستگی دارد. این بیماری می تواند از پمادهای موضعی گرفته تا داروهای بیولوژیک گرفته تا تزریق های استروئیدی متغیر باشد - تمام این موارد لازم است که توسط متخصص پوست تجویز شود.

پسوریازیس خفیف معمولاً با کرمهای موضعی انجام می شود که به معنای کند کردن پوست و کاهش التهاب ، قرمزی و لکه های پوسته پوسته شده است. اینها معمولاً شامل موارد زیر است:

آنتراولین (دریتو اسکالپ)
کالسیپوتریین (دوونکس)
کلسیتریول (عمودی)
پروسیپونات کلسیپوتریین و بتامتازون (تاکلونکس)
 

مرجع:ثانیکالا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی